Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Thursday, June 30, 2011

Terima kasih Tuhan kerana memberi aku peluang untuk dibelai oleh tangan yang lembut lagi aku dambakan selama ini. Tapi aku tak sanggup menahannya dari berbuat demikian. Maksudku aku tak sanggup melihat dia menahan mata dari lelapnya semata-mata untuk mengurangkan kesakitan di kepalaku..Mau aja aku tegah tapi aku kelu. Bersuara hanya di hati.

Dia tanya " Sakit lagi?"

Dan aku hanya angguk dan hanya menjawab " Erm.."

Dia tanya lagi " Sejak bila sakitnya? Muka mu pucat. Adakah kau sakit sebab kerap berfikir? Ada masalah? Jangan berfikir yang bukan-bukan. Tidur jangan selalu lewat. Mungkin sebab itu juga".

" Sakit baru aje lagi". Dan hanya itu sahaja jawapan ku.

Baru aku tersedar betul kata sahabatku. Baru beberapa jam aku meluahkan apa yang terbuku di hati.
Apa yang terkesan di hatiku dengan kata-katanya apabila dia mengatakan sesuatu yang buat aku tersedar.

" Kau  belum menjadi ibu bapa dan pabila kau memasuki alam keibubapaan baru kau akan faham apa yang kau katakan itu. Setiap anak-anak diberi kasih yang cukup cuma didikan dan cara sahaja yang berbeza".

Nah. Tuhan sudah menunjukkan kebenaran dari kata-kata itu.
Ya, setiap anak-anak diberi kasih yang cukup cuma cara dan didikannya sahaja yang berbeza. Mungkin.

Aku sakit kepala dalam masa seminggu ini. Kerja pun jadi makin slow. Kekadang terpaksa memikir perkara lain daripada mikirkan sakit di kepala sendiri.

0 comments: