Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Wednesday, January 26, 2011

WHY????


'Kalau sayangkan sesuatu, lepaskan..

Jika ia datang semula, ianya memang untukmu..
Jika tidak, dunia sentiasa terbentang luas untuk mencuba..'

Kenapa?
Kenapa ia berlaku ke atas aku? 
Aku baca ayat yang bewarna merah tu untuk kali yang ke berapa?
Aku sendiri pun tak tahu..


'Kalau sayangkan sesuatu, lepaskan..

Apabila aku sayang sesuatu, aku tak pernah lepaskan..
Aku berusaha untuk miliki sesuatu yang aku sayang
Aku tetap berusaha walau aku yang berlinangan airmata
Tapi...
Aku tak pernah lepaskan kesayangan aku
Aku tak pernah..
Tapi ia yang pergi meninggalkan aku
Longgar..
Belum sempat aku capai dan dakap untuk semat erat di hati.



Jika ia datang semula, ianya memang untukmu..

Ya ..
Apa yang pernah  kita sayangi
Dan apa yang pernah kita usahakan untuk dimiliki
Yang pernah menjadi kesayangan pada suatu ketika dulu
Yang pernah berlalu  dari  aku
Datang melayang untuk hinggap semula 
Adakah ia memang untuk aku? 
Adakah??
Jawapannya...
Pada ayat merah yang terakhir..



Jika tidak, dunia sentiasa terbentang luas untuk mencuba..'

Tika aku keseorangan 
Tika kesayangan terlepas dari genggaman
Saat bening-bening di pipi kekeringan
Kaki tetap ku hayunkan, 
Mata tetap ku kerdipkan
Berusaha dan mencuba untuk mendakap 
Sesuatu yang aku tidak akan lepaskan untuk kali kedua dan ketiga
Kali ini seerat-eratnya
Kalau itu jodoh ku
Kalau itu rezeki ku
Moga itu diizinkan tuhan.




Satu petang ketika aku bangun dari tidur, aku dapat satu pesanan ringkas dari orang yang pernah aku sayang
Petang itu juga aku dapat mesej dari orang yang pernah aku suka
Kebetulankah?

0 comments: